Deel 1 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Fred - WaarBenJij.nu Deel 1 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Fred - WaarBenJij.nu

Deel 1

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

17 Juli 2010 | Egypte, Caïro

Ben nu bijna alweer een week onderweg, een terugblik.

maandag 12 juli
Vandaag vroeg vertrokken naar Schiphol, dit in verband met de chaos op het spoor. Op tijd aangekomen op Schiphol. Na het incecken van de bagage tijd genoeg gehad om even rond te kijken op de wandelpier. Opeens kwam er een vliegtuig aan met twee F16's, het Nederlands voetbalelftal kwam weer thuis. Na een rondje om Amsterdam, landde het op Schiphol waar het werd opgewacht door de brandweer. Op enige afstand konden we de spelers uit zien stappen. Tegen 21:30 vertrokken met de KLM en 4 uur later geland in Cairo. Wat direct opviel was de enorme chaos en de enorme drukte (het is 2 uur in de nacht). Nadat we de visum hebben en heel snel de koffers hebben worden we opgewacht door de reisleider. We gaan naar het hotel en van de buiten kant is het een prachtig hotel. We krijgen te horen dat we om 8 uur (vier uur later) de pryramides van Gizeh gaan bekijken.

dinsdag 13 juli
Nog niet helemaal uitgeslapen zitten we aan het ontbijt en als je naar buitenkijkt zie de de piramydes. De piramyde is op maar 200 meter afstand. We gaan met het busje erna toe en bezoeken de piramyde van de god Ra. Er staan hier drie piramydes. Na de piramydes bezoeken we nog de Sfinx en daarna het Egyptisch museum waar we het masker van Toekamon zien. Het is allemaal prachtig om te zien. Het is deze dag wel erg warm zo'n 38 graden.

woensdag 14 july
Vandaag een reisdag naar Hurgade, we rijden langs de nijl en door de woestijn. Het is een reisdag

donderdag 15 juli
We rijden door naar Aswan, weer dwars door de woestijn. Aangekomen in Aswan checken we in op de cruise. We staan een paar dagen stil voordat we vertrekken naar Luxor. 's middag bezoeken we een eiland waar een prachtige tempel te zien is.

vrijdag 16 juli
Vandaag om 3 uur in de ochtend opgestaan voor een rit van 3 uur door de woestijn. We gaan naar de tempel van Ramsess II zo'n 70 km van de grens van Soedan. Aangekomen het is een prachtige tempel alles is heel goed te zijn. Na een bezoek van 2 uur vertrekken we in konvooi weer terug naar Aswan waar we nog een dam bezoeken en later op de middag nog een tochtje over de Nijl maken en een dorpje bezoeken. 's avond is het vroeg op bed

zaterdag 17 juli
De cruise vertrekt naar Luxor, onderweg maken we nog twee stops en bezoeken diverse tempel. Iedere keer verbaas ik me erover dat de tempels gewoon prachtig zijn om te zien en na een aantal gezien te hebben, begint het nog niet te vervelen. Op dit moment ligt de cruise stil in de sluis waar ik op het bovendek sta te internetten met een temperatuur van rond de 40 graden.