Warm, warmer, warmst - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Fred - WaarBenJij.nu Warm, warmer, warmst - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Fred - WaarBenJij.nu

Warm, warmer, warmst

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

20 Juli 2010 | Egypte, Hurghada

Inmiddels is bijna dag 9 voorbij en tot nu toe is het een hele bijzondere reis. Allereerst het is hier bloed en bloed heet met temperaturen van rond de 40 en het record tot nu toe in Aswan staat op 46 graden. Maar toch (en ja ik weet het klinkt vreemd) is het goed uit te houden.
Egypte is een bijzonder land heel erg toeristisch en minder islamitisch dan ik had gedacht. Tot nu toe veel gezien, heel veel tempels (allemaal even prachtig) de pyramides en een prachtige tocht over de Nijl. Het eten is echt westers maar toch van de 8 zijn er inmiddels 6 ziek geweest (nee ikke nog niet).

Zondag 18 juli,
Vanochtend zijn we met de cruise weer verder gevaren, eerst door de sluizen. We hebben tot 4 uur niets op het programma staan (mag ook wel want de afgelopen dagen waren heftig, een paar keer opstaan midden in de nacht dat merk je wel). Tegen de middag komen we aan in Luxor. Tegen half vier vertrekken we naar de tempel van Ra in Luxor. Ook dit is weer een prachtige tempel. Daarna gaan we met de paardenkoets en tochje maken door Luxor. Zo zie je ook de andere kant van Egypte, het Egypte van de armoede. Daarna weer terug naar de boot. We gaan weer vroeg slapen want het wordt weer vroeg

maandag 19 juli,
Vandaag gaan we naar de Vallei der Koningen. Allemaal prachtige graftombes van de faraos. We vertrekken om half zes vanaf de boot en we zijn niet de enigen die dat doen. Want rond dit tijdstip is het nog uit te houden. We bezoeken drie prachtige graftombes. Daarna gaan we naar de tempel van de eerste vrouwelijke farao van Egypte. Als we dat gezien hebben rijden we door naar Hurghade aan de Rode zee. Na 5 uur door de woestijn rijden komen we weer aan in ons 5 sterren hotel waar het eten zeer goed is.

dinsdag 20 juli,
Vandaag blijven een aantal bij het hotel en anderen gaan snorkelen in de Rode Zee. Wij blijven bij het hotel bij ons prive strand en het geweldige zwembad. We blijven lekker in de schaduw maar toch moet je insmeren want anders verbrand je. Heerlijk ff zo'n relax dagje

morgen rijden we terug naar Cairo en ook nu is het weer een reisdag. We komen in de loop van de middag aan in Cairo waar we donderdag nog een excursie hebben en 's middags bij het zwembad gaan liggen. 's Nachts rond 2 uur vertrekken we naar het vliegveld waar het vliegtuig rond 4 uur (in de nacht) vertrekt.