Na regen komt zonneschijn.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Fred - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Fred - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn....

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

31 Juli 2009 | Nepal, Kathmandu

Donderdag 30 juli 2009

Vandaag iets later vertrokken. Het zou weer een lange reisdag worden. Terwijl we vertrekken uit Pokhara regent het weer. Onderweg is er weer veel moois te zien. Hoge bergen, veel natuur. We gaan nu dieper de Hymalaya in en het houd op met regenen. Als we heel dichtbij Kathmandu zijn komen we in de file te staan op een bergpas. We staan een tijd stil en besluiten om maar eens te gaan kijken wat er aan de hand is. Na een kwartier blijkt dat er een ongeluk is gebeurt. Zoals wij in Nederland zouden zeggen er is maar een rijstrook beschikbaar. Na een uur stil gestaan te hebben kunnen we weer rijden. Wat hier in Nepal er opvalt is dat er relatief veel ongelukken gebeuren terwijl het niet zo druk is op de beg. Terwijl in India heel druk is en wij geen ongelukken hebben gezien. Laat in de avond komen we in in het hotel we zijn nu in het toeristische gedeelte van Kathmandu. Dit is ook een verschl met India. Nepal is veel toeristischer ingesteld.

Vrijdag 31 juli 2009
Een aantal van de groep staan vroeg op om een vlucht over de Mt Evverest te maken. Ik besluit om niet mee te gaan omdat ik het gevoel heb dat je heel weinig ziet. Ondertussen is het hier prachtig weer. Zon en ik denk rond de 25 graden. Na regen komt zonneschijn. Tegen elven komt die groep weer terug en als ik de foto's zie (een punt van een berg boven de wolken) heb ik geen spijt dat ik het niet gedaan heb. Aan het eind van de ochtend maken we nog een stadstour en bezoeken drie Boedha tempels, prachtig om te zien. Bij de eerste tempel zien we we live crematies. Hier in Nepal zijn veel Hindoes. Ook deze lijken worden verbrand bij de rivier en deze rivier komt uit in de Ganges rivier. Bij een andere tempel hebben we een prachtig uitzicht over de stad. Daarna gaan we weer met de fietstaxi richting het hotel.

wordt vervolgd....