Gemiste kans... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Fred - WaarBenJij.nu Gemiste kans... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Fred - WaarBenJij.nu

Gemiste kans...

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

03 Augustus 2009 | Nepal, Kathmandu

Zaterdag 1 augustus
Vndaag vertrekken we voor een korte rit naar Baktapapur. Het plaatsje is niet zo ver weg dus we zitten ongeveer een uur in de bus. Aangekomen zien we direct dat dit een plaatsje is met heel veel tempels. Het plaatsje is ook heel compact. Na het inchecken gaat iedereen zijn eigen gang. De meesten ggan het dorpje verkennen. 's Avonds gaan we bij het quesr house eten. Het is was een warme dag maar het koelt hier lekker af alhoewel de warmte nog in de hotels kamers zit zonder airco

zondag 2 augustus
We vertrekken naar Nagakarot. Ook nu hoeven we niet zo ver te reizen. We moeten over een hele smalle bergpas waar eigenlijk maar een bus over kan. Maar we zijn hier in Nepal en af en toe krijgen we te maken met tegenliggers en het gaat allemaal maar niet geod totdat een moter de bus te laat zien en in de greppel beland. We komnen aan in een klein dorpje en hebben een hotel op het hoogste punt van 2200 meter. 's Middags maken we nog een prachtige wandeling naar een hoge berg het uitzicht valt tegen omdat we midden in de wolken zitten. Op de terugreis naar het hotel begint het te regenen en ook niet zo'n klein beetje. Omdat er niet geschuild kan worden worden de meesten helemaal doorweekt. Het koelt ook heel erg af. Aamgekomen in het hotel probeer ik de natte kleding te drogen maar dat lukt niet omdat het te vochtig weer is. 's Avond gaan we nog even hartenjagen en even napraten op het dakterras. Het is inmiddels flink afgekoeld en voor het eerst deze reis komen de jassen te voorschijn.

maandag 3 augustus
Als het vanmorgen helder weer was geweest werden we om half zes gewekt om de mt Everest te spotten echter het is bewolkt dus we kunnen niet zien een gemiste kans dus. We vertrekken rond negen uur voor een wandeltocht van 2 uur. Het is nog bewolkt maar gaande weg de wandeling klaart het op en komt de zon te voorschijn. Het wordt weer warm weer. Na een prachtig wandeling door de natuur en de lokale dorpjes komen we aan bij de bus die ons naar Kathamadu zal brengen. Na een rit van 1 1/2 uur komen we aan in het hotel. We hebben een vrije middag en iedereen gaat zijn eigen gang

Morgen gaan we Chitwan en daarna met de trein terug naar Delhi. Ik weet niet wanneer ik mijn volgend verslag kan schrijven waarschijnlijk niet eerder dan in Delhi.

wordt vervolgd...