IJs, Bungy, The Lords en veel zon - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Fred - WaarBenJij.nu IJs, Bungy, The Lords en veel zon - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Fred - WaarBenJij.nu

IJs, Bungy, The Lords en veel zon

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

10 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

De reis komt op dit moment in de eindfase maar de afgelopen dagen waren weer geweldig.

Vrijdag 7 januari
Vandag vertrekken we van Greymounth naar Fox Glacier. Het is niet zo'n lange reisdag. Na een paar uur tjes rijden komen we aan bij de gletsjer van Frans Joseph. We maken hier een wandeling en het is verbazing wekkend . Het is hier hoogzomer en je staat naar een gletsjer op zo'n 100 meter te kijken. Deze gletsjer is al fantastich om te zien. Na een uurtje vertrekken wee weer. Ondertussen begint het weer te regenen. Aangekomen in Fox Glacier gaan we na het hotel en het weer begint op te klaren.Om twee uur gaan we een excursie maken naar de Fox GLacier. Hier gaan wee een wandeling maken over een gletsjer. Nadat we schoenen en een regenjas hebben gekregen stappen we in een bus. Ondertussen is de zon gaan schijnen en wordt het weer warm. Na 5 minuten rijden komen we in het gebied en moeten nog een wandeling maken. Na een uur gewandeld te hebben en met een extra ijzer onder de schoenen lopen we het ijs van de gletsjer op. Het is echt bizar voor woorden. Je staat op een berg ijs in je t-shirt. Onder begeleiding van de gids lopen we de gletsjer op. Het is geweldig en iedereen is onder de indruk van deze wandeling. Na een uur op de gletsjer gaan we terug en naar zo'n 4 uur bereiken we weer het hotel.Het was weer een geslaagde dag.

zaterdag 8 januari
Vandaag rijden we van Fox Glacier naar Queenstown. Nadat we bij de FOx zijn weggereden verschijnt er een prachtig landschap, we maken diverse stops want het landscahp is fenominaal mooi. Dit was echt de mooist toch tot nu toe. Even voor Queenstown stoppen we bij de bungyjump plek, twee van de groep gaan namelijk bungyjumpen vanaf een brug op een hoogte van 43 meter. Dit is namelijk de plek waar het is uitgevonden. Zelf heb ik ook nog getwijfeld of ik zo springen maar eerlijk is eerlijk ik durf niet. Het is wel fantastisch om te zien. De twee die sprongen vonden het echt gewelding. Na de bungyjumpen komen we aan in Queenstown. Wat direct opvalt is dat het ontzettend toeristisch is maar ook heel gezellig

zondag 9 januari
We hebben een aantal excursies op het programma. Vandaag maken we een safari langs de route waar delen van de film de Lord of de Rings is opgenomen. De omgeving van Queenstown is echt prachtig en het is geen wonder dat de film hier grotendeels is opgenomen. We vertrekken met de jeep en krijgen uileg. Het is echt een prachtige omgeving. Zo'n mooie omgeving heb ik nog nooit gezien. We krijgen uitleg waar delen zijn opgenomen. Nu moet ik wel toegeven er is veel in de film geknipt en geplakt (delen die op verschillende locaties zijn opgenomen maar in de film lijkt of het op een locatie is opgenomen). Het is echt een geweldige mooie safari en het nemen van foto's gaat maar door. Na een paar hele mooie stops gaan we weer terug. We gaan nog even met de gondel naar de top van een berg met een geweldig uitzicht over de stad. Ook hier zijn weer veel foto's gemaakt. Later in de middag gaan we nog met een jetboot over de rivier. De tocht is hier na toe en we zitten maar zo'n half uur in zo'n speedboot. Eigenlijk is dit wel een beetje een tegenvaller. 's Avonds hebben we nog lang buiten kunnen zitten want het was deze dag 27 graden in Queenstown.

maandag 10 januari
We gaan naar Te Anau. Een plaatje aan de westkust. Dit is plaatsje moet de natste te wereld zijn maar op dit moment schijnt de zon hier uitbundig. Dit is onze uitval basis voor een dagexcursie naar de Doubtful Sounds. Een prachtige fjord. Rond de middag uur komen we hier aan en iedereen is vrij om te doen wat hij/zij gaat doen.

Het programma voor de komende dagen. Dinsdag naar de Doubtful Sounds. Woensdag hebben we een lange reisdag naar Christcurch. Waar we donderdag en vrijdag zelf kunnen bepalen wat we gaan doen. Zaterdag rond 10 uur vertrekken we terug naar Auckland en in de middag vertrekken we naar Kuala Lumpur

Hoewel het einde toch nog in zicht komt, is het hier in Nieuw Zeeland een fantastische tijd. Ontzettend veel moois gezien, veel meegemaakt en het weer werkt prima mee. Hoewel het naar naar huis gaan nu wel dichterbij komt, bevalt het hier prima.