Het einde komt in zicht... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Fred - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Fred - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht...

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

13 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Het is inmiddels dag 21 van de vakantie maar het einde komt nu wel in zicht. Hoewel ik er nog geen besef in heb en eigenlijk ook nog geen zin in heb om naar huis te gaan, is het toch over 1 1/2 dag zover

Dinsdag 11 januari
We gaan een excursie maken naar de Doubtful sound. Een fjord aan de westkust van Nieuw Zeeland. We vertrekken rond half negen, gaan eerst een stuk met de bus naar een plaatje in de buurt van Te Anau. Daarna gaan we met de ferry varen over een meer en daarna weer met een bus naar de ingang van de fjord. Al met al zo'n 2 uur zijn we verder voordat we de boot opstappen. Wat direct opvalt is dat deze fjord ontzettend groen is en niet zo stel als in Noorwegen. Maar het is weer prachtig om te zien. Na zo'n 1 1/2 uur varen komen we bij het eind van de fjord en het is een magnifieke omgeving. We zien weer zeehonden, pinquins en albatrossen. Na zo'n kwartier varen we weer terug maar via een andere route en ook dit is weer prachtig. Het maken van foto's gaat maar door. Inmiddels staat dan de teller op 1400 foto's (een record). Nadat we de fjord bekeken hebben bekijken we nog een waterkrachtcentrale en daarna weer met de bus, boot en bus terug naar Te Anau. Een prachtige dag.

Woensdag 12 januari
De langste reisdag staat voor de boeg. We vertrekken daarom ook vroeg. We rijden via Queenstown, Mt Cook naar Christcurch. Onderweg maken een nog een paar stops bij ondermeer MT Cook. Tegen de avond komen we aan in een koud en winderig Christchurch. Het is zelfs zo koud, dat de winterjas uit de koffer moet.

Donderdag 13 januari
Vandaag onze eerste dag in Christchurch. We lopen via de Botanic garden naar het centrum. Onderweg bezoek we ook nog een museum. Het is een typisch Engels plaats. Overal staat steigers. Dit komt door de laatste aardbeving van 10 september. Op tweede kerstdag is hier nog een hevige naschok geweest. We maken nog een wandeling door de stad, kopen nog wat souveniers. Eten nog een ijsje (nu kan het nog, volgende week loop je er weer over) Inmiddels is het ook weer opgeklaard en was het weer een zeer warme dag met een strakblaauwe lucht en heel veel zon.

Het programma voor de komende dagen. Morden de laatste dag in Christchurch en het afscheidsdiner. Zaterdag vliegen we rond half tien naar Auckland waar we om kwart over twee vertrekken naar Kuala Lumpur. Na bijna 11 uur vliegen komen we aan in KL waar een overstaptijd hebben van 4 uur voor de 13 uur durende vlucht naar Amsterdam