Jan van Gent... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Fred - WaarBenJij.nu Jan van Gent... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Fred - WaarBenJij.nu

Jan van Gent...

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

03 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zondag 2 januari
Het weer is vandaag weer prachtig zeker na het mindere weer van gisteren. De zon schijnt weer volop en het is ongeveer 25 graden. Vanmorgen hebben we een excursie gemaakt naar een vogelkolonie de zg Jan van Gent. Rond 9 uur vertrokken van het hotel een na een klein uurtje komen we aan bij het prive terrein. We maken een tocht over het landschap en het is werkelijk waar fantastich, wat weer een mooie uitzichten. Na ongeveer 3 kwartier komen we bij de kolonie. Je kunt heel dicht bij de vogels komen. Je kunt ze bij wijze van spreken aanraken. We hebben 3 kwartier tijd om foto's te maken en het is gewoon prachtig om te zien. Je kan werkelijk waar de mooiste foto's maken, echt fantastich. Tegen 1 uur weer terug bij het hotel waar we de rest van de middag vrij hebben.We gaan nog even de stad verkennen en natuurlijk ook weer een aantal mooie foto's maken.'s Avonds blijven we bij het hotel eten, we kunnen nog lang op het terras zitten want het was weer een warme dag.

Maandag 3 januari
De laatste reisdag op het Noordereiland. We vertrekken rond 8 uur en komen rond 13 uur aan in Wellington, de hoofstad van Nieuw Zeeland. Het staat ook bekend als Windly Wellington omdat het hier altijd waait. Als we in het hotel zijn checken we in en gaan de stad verkennen. Het is een hele andere stad als Auckland. We gaan naar het nationaal museum van Nieuw Zeeland, hier wordt de geschiedenis van het land uitgelegd. Na het museum vertrekken we nog naar de Botanic garden en vandaar weer terug naar het hotel. Onderweg nemen we nog even een soft ijsje, want ook vandaag is het weer mooi weer.

Morgen verlaten we Noordereiland en vertrekken met de ferry naar het Zuidereiland. Deze tocht duur ongeveer 3 uur over een hele ruige zee. Tegen de avond komen we aan in Nelson. De dag daarna brengen we een bezoek aan het Abel Tasman Park waar we gaan kajakken. Het Abel Tasman park schijnt een van de mooiste parken van NZ te zijn.

wordt vervolgd...