New Years Eve... - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Fred - WaarBenJij.nu New Years Eve... - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Fred - WaarBenJij.nu

New Years Eve...

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

01 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Napier

Vrijdag 31 december 2010
Vanadag maken we een korte rit naar Watapapa dichtbij een national park. Als eerste stoppen we bij een warm moderpoel. Doordat je hier in een vulkanisch gebied zit komt er veel warm water naat boven. Het stinkt hier ook erg naar zwavel. Na de modderpoel rijden we door naar een plaats waar de warmwater bronnen verschillende kleuren hebben, dit komt doordat er verschillende mineralen in de grond zit waardoor de poelen verschillende kleuren krijgen. Dit is prachtig om te zien. Ook hier stinkt het erg naar zwavel. Halverwege komen we een groot meer van warm water tegen, dit heet de champange pool, omdat hier verschillende kleuren te zien zijn. Bij deze pool is de Nederlandse film Brideflight opgenomen, deze film is toevallig of niet woensdag 22 december op tv geweest. Na deze prachtige wandeling rijden we verder. De lunch brengen we door bij een waterval. Het is inmiddels al weer erg warm en daardoor moet er veel gesmeerd worden. Na de lunch rijden we door naar Watapapa waar we weer een trekking gaan doen. We doen een trekking dichtbij een vulkaan die uigedoofd moet zijn. Op de bergen rondom de vulkaan licht sneeuw (lang niet gezien :)). Deze trekking is echt prachtig. Sommige landschappen zijn echt prachtig en doen denken aan de Lord of the Rings. Na twee uur zijn we uitgewandeld en gaan weer terug naar het motel waar we ons gaan opmaken voor de viering van oud en nieuw. Tegen 22 uur verzamelen wij ons en als het zo ver is wensen we iedereen een gelukkig nieuwjaar. Vuurwerk is er niet te zien (op een vuurpijl na) maar het is wel leuk om dit 19000 km van huis te vieren. Na twaalven komen de eerste SMS jes uit Nederland (waar het nu 12 uur in de middag is). Leuk is het omdat 2011 een halve dag eerder is begonnen. Tegen 1 uur ruimen we op een gaan slapen. Het was weer een geslaagde dag.

Zaterdag 1 januari 2011
We gaan naar Napier, we vertrekken om 9 uur (dus mogen een beetje uitslapen). Onderweg maken we nog een stop in Taupo en daarna gaan we verder naar Napier. Het was warm weer toen we vertrokken maar eenmaal de bergen gepasseerd betrekt de lucht. Het is weer een prachtig tocht met ontzettend veel groen. Je raakt geen moment uitgekeken. Tegen 12 uur in de middag gaan de telefoons weer aan, tijd om naar Nederland te smsen waar nu pas 2011 begint. Teen 1 uur komen we aan in Napier. We mogen op eigen gelegenheid het dorp verkennen. In 1931 is dit dorp verwoest door een aardbeving en is herbouwd in verschillende stijlen. Na de natuur is het nu een beetje tijd voor de cultuur.

Morgen gaan we een vogelkolonie bezoeken en maandag gaan we naar Wellington. Dinsdag gaan we Noordereiland verlaten en gaan naar Zuidereiland.

wordt vervolgd...

p.s. sorry voor de vele spelfouten maar dat komt omdat de internet beperkt is.