Aan alles komt een einde...(helaas)... - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Fred - WaarBenJij.nu Aan alles komt een einde...(helaas)... - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Fred - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een einde...(helaas)...

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

16 Januari 2011 | Nederland, Veendam

Vandaag schrijf ik mijn laaste blog over de reis door Nieuw-Zeeland. Helaas aan alles komt een einde ook deze reis door Nieuw Zeeland

Vrijdag 14 januari
Onze tweede dag in Chrischurch, ieder gaat vandaag zijn eigen gaan. De meeste gaan nog even naar het centrum en naar de tuinen of luisteren naar de wizard of Christchurch. Aan het einde van de dag hebben we nog een een afscheidsdiner

zaterdag 15 januari/zondag 16 januari
We worden rond 8 uur opgehaald bij het motel en staan 10 minuten later op het vliegveld van Christchurch. Het is een soort doe-het-zelf vliegveld. Alles moet je zelf doen. Alleen het inladen van de koffer in het vliegtuighoeft nog niet. We vertrekken op tijd en een uur later komen we aan op het vliegveld van Auckland. De plaats waar de reis begon. We komen aan op de domestic hal en lopen door naar de internationale hal. We checken in en het wachten kan beginnen. Zoals wel vaker bij Malysia Airline vertrekken we met vertraging van ruim een uur. Na negen uur komen we aan in Kuala Lumpur en hier begint het wachten van 4 1/2 uur. De meeste gaan ergens op de bankjes liggen om toch nog even wat te rusten. Ook heeft het vliegtuig naar Amsterdam vertraging van ruim een half uur en door de tegen wind zijn we ruim 14 uur onderweg. Dat breng de totale tijd op 23 uur vliegen. Tegen half acht in de ochtend landen we op Schiphol en komt er einde aan de vakantie

Nieuw-Zeeland ontdekt door Abel Tasman, genoemd naar een provincie in Nederland. Tasman zette geen voet op het land maar vele Nederlanders deden dit wel. Ook ik behoor nu tot deze groep mensen. Voordat ik vertrok zei idereen dat het een prachtig land moet zijn en dat is het ook. Nog nooit heb ik zo'n groen land qua natuur. Het land heeft zeker aan de verwachting voldaan. De natuur is overweldigend. Van de Bay of Island, de heetwaterbronnen van Roturora, de rain forrest wandelingen, het Abel Tasman park,de natuur rond Queenstown en de Doubtful sound. Het was/is gewoon FANTASTICH. Een hoogtepunt van het land is niet te noemen, het land Nieuw Zeeland is een HOOGTEPUNT. Nieuw-Zeeland heeft indruk op mij gemaakt het is de mooiste reis die ik tot nu toe heb gemaakt. Dit zal ik niet snel vergeten