Groen, groener, groenst... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Fred - WaarBenJij.nu Groen, groener, groenst... - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Fred - WaarBenJij.nu

Groen, groener, groenst...

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

30 December 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Dinsdag 28 december
Na het vorige verslag zijn we met de boot naar de dofijnen gegaan. Het was die dag slecht weer en daardoor was het een ruige zee en hebben niet zo veel dolfijnen gezien. Maar wat we hebben gezien was zeker de moeite waard. Je zag ze dichtbij de boot voorbij gaan en sprongen echt alle kanten op. Het was een kunst om mooie foto's te maken maar er zijn een paar hele mooie bij. Na de dolfijnen zijn we de eilanden van de Bay of Island voorbij langs gevaren. En wat ofvalt het zijn prachtige eilanden die erg groen zijn. Heel mooi. Hoewel de zon niet heeft geschenen zijn diverse mensen verbrand. Op het einde van de reis begint het te regenen. Aan het eind van de middag keren we weer terug

Woensdag 29 december
Vandaag een reisdag naar Rotorua, onderweg maken we nog een stop bij een waterval en aan het einde van de middag komen we aan in Rotorua. Het eerste wat opvalt is de stank naar zwavel. Dit komt doordat dit gedeelte vulkanisch is. Op natuurlijke wijze wordt hier het water verwarmd, je hebt hier dus heel veel heet water bronnen.

Donderdag 30 december
Vandaag hebben we een excursie naar een regenwoud ongeveer 100 km van Rotorua. Na een tocht van een uur met hoge snelheid en heel hard door diverse haarspelbochten komen we aan. We maken een wandeling van zo'n 10 km door het regenwoud. Het is prachtig om te zien al na zo'n 100 meter. We hebben een gids mee en die vertelt echt alles over het regenwoud. Er zijn diverse bomen en planten. Het is groen, groener, groenst. De rust door het regenwoud is fantastisch. Halverwege de tocht gaan we lunchen bij een waterval. Het is echt geweldig. Na zo'n 5 uur gewandeld te hebben komen we aan bij het busje en gaan nog naar zo heet water bron. Het water is echt heel warm en het voelt heerlijk aan. Na een uur in de heet water bron gaan we terug naar het hotel. We gaan iet uitgebreid eten we kiezen nu voor fish en chips

We zijn al een week onderweg en het is echt fantastich. Het land is heel divers, de mensen zijn heel aardig en het weer is prima (22 graden vandaag). De groep is leuk alleen de reisleider is een geval apart. Het is een chaotisch iemand die in de hippie tijd is blijven hangen. Maar tot nu toe doet hij zijn werk prima!

Morgen maken we een kort ritje en gaan naar een Nat. Park waar we in de middele of nowhere oud- en nieuw vieren. Het nieuwe jaar begint hier 12 uur eerder dan in Nederland.

wordt vervolgd