Een stapje dichterbij... - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Fred - WaarBenJij.nu Een stapje dichterbij... - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Fred - WaarBenJij.nu

Een stapje dichterbij...

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

15 Juni 2009 | Nederland, Veendam

Nog 33 dagen te gaan en de reis is toch alweer een stukje dichter bij gekomen. Zaterdag hadden we namelijk een meet & greet ontmoeting in Utecht. We hadden afsproken op het Centaal Sation en vanaf begin af aan zat de sfeer er goed in. We zijn op een terras gaan zitten en het was ontzettend gezellig. We hadden namelijk al een beetje kennisgemaakt via Hyves. Ik had een Hyve opgericht en daar hadden zich al 14 voor aangemeld.

Ook kwam de mallaria discussie weer ter sprake. Het zit namelijk zo. In Nepal zitten we namelijk 3 nachten in een malaria gebied en waar Nederland heel groot in kan zijn is het niet consequent geven van adviezen. Namelijk de één kreeg wel het advies om malaria pillen te slikken en de andere weer niet terwijl iemand anders het advies kreeg om in India al malariapillen te slikken terwijl volgens de LCR India practisch malaria vrij is, snap je het nog, ik in ieder geval niet meer. Eind deze maand ga ik naar de GGD en ben nu zeer benieuwd wat voor advies ik mee kreeg. Eén ding staat wel vast een trui met lange mouwen en Deet moet zeker worden meegenomen. Alhoewel de ervaring ook weer leert dat Deet ook niet altijd helpt en het slikken van malariapillen is ook geen garantie dat je het niet krijgt. Maar goed we zien wel weer. Het voordeel is wel als je malaria krijgt dan ben je in ieder geval weer terug in Nederland.

's Avonds hebben we gegeten bij een Indisch restaurant en ook dit was weer heel gezellig en het eten smaakte ook heel goed. Hier hoorde ik de verhalen dat je heel weinig kunt eten in India om maagproblemen te voorkomen. Namelijk je mag geen salade eten en het eten van fruit wordt ook ontraden, vlees schijnt ook niet altijd goed te zijn. Dan blijft over de rijst met de cola. Hmm volgens mij ga ik op dieet in India. Ik zal bewijzen dat ik kan afvallen zonder boek van Sonja Bakker :).

Na deze zeer geslaagde kennismaking krijg je steeds meer zin in de vakantie maar ja nog 5 weken wachten.

groetjes, Fred