De laatste hobbels... - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Fred - WaarBenJij.nu De laatste hobbels... - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Fred - WaarBenJij.nu

De laatste hobbels...

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

12 Juli 2009 | Nederland, Veendam

Sinds mijn vorig bericht is er weer heel wat gebeurt.

Na de meet & greet ontmoeting in Utrecht begon de visum ellende. Eind mei waren de paspoorten opgestuurd en via de site kon je de status volgen. Er gebeurde al maar niets mee totdat erop eens schot in kwam. Nou ja hij ging naar het Indiees visumburo. Normaal gesproken is dit in twee dagen geregeld maar blijkbaar niet met onze paspoorten. De paspoorten hebben dan meer dan een week gelegen. Voor de grap ging al de ronde of er iemand op de zwarte lijst stond. Daarna ging die naar de Nepalese consulaat en dit ging goed. Na meer dan een maand weggeweest te zijn, is toch het paspoort weer terug en wat blijkt er zitten twee stickers in. Dat dit zo lang moest duren.

Eind juni ben ik naar de GGD geweest voor malaria advies, wat blijkt er hoeft geen malariapillen worden geslikt omdat we maar twee nachten in een malaria gebied zijn en je hoeft het pas te slikken als je 3 nachten in een malaria gebied bent. Dit is het officieel advies dat wordt uitgegeven door de LCR (Landelijke Coordinatie Reizigersadviezen). Waarom een deel wel moet slikken en de ander deel niet, begrijp ik als eenvoudige Groninger nog steeds niet.

Vorige week begon de vertrekkentijden brief ellende. Afgelopen donderdag kregen we een mailtje dat de vertrektijden online zijn. Ik kijken, maar geen vertrektijden. Een vertrektijden brief zonder vertrektijden is hetzelfde als een auto zonder wielen. Gelukkig was ik niet de enige en nadat een aantal hadden gemaild en gebeld bleek dus dat afgelopen zaterdag de vertrektijden online zouden komen. En inderdaad tegen 19:00h zag ik ze ook. Wat blijkt nu de groep is in tweeen gedeel. Een deel vliegt met Britsch Airways via Londen en een ander deel vliegt met KLM rechtstreeks. En jawel de mensen die vroeg geboekt hebben vliegen met BA (dus ik ook) en die later geboekt hebben met KLM. De KLM's hebben geluk, ze vertrekken vanaf 11:20 terwijl de BA groep om 7:20 al vertrekt. Dus hier zit iemand die baalt als een stekker want dat wordt om 5 uur aanwezig zijn op Schiphol en om 3 uur vertrekken uit het noorden.

Voor de rest is er ook iets positief te melden. Via Hyves heeft een deel van de groep al contact met elkaar en de sfeer zit er goed in. Alle voortekenen wijzen erop dat dit een gezellige reis gaat worden. Maar eerste nog een week werken. Een week waarin ik helemaal volgepland ben een week van de laatste loodjes maar goed daar kom ik wel weer doorheen.

Ik hoop dat het een geslaagde reis gaat worden, in de voorbereidingen zaten wat hobbels maar ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen....

India/Nepal here we come......