Bijzonder land.. - Reisverslag uit Jaipur, India van Fred - WaarBenJij.nu Bijzonder land.. - Reisverslag uit Jaipur, India van Fred - WaarBenJij.nu

Bijzonder land..

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

22 Juli 2009 | India, Jaipur

Zaterdag 18 julie vertrokken met Britsch Airways via de Londen naar Delhi. Na te zijn opstegen vanaf London vlogen we over jawel Amsterdam en Enschede via Polen, Georgie, Afganistan naar Delhi. Onderweg moesten we papieren invullen die gingen oven de Mexicaanse griep. We kwamen 10 minuten eerder aan dan de bedoeling was.Na uit het vliegstuig gestapt te zijn liep je tegen een muur van warmte op daarna kwamen we in een rij te staan waar infrarood onze lichaamstemperatuur werd gemeten om te bepalen of we de Mexicaanse griep hadden of niet. Bij de grens moetsen papieren worden ingevuld en kregen we een stempel in onze paspoort. Daarna kwam al snel de bagage op de band en gelukkig alle baggage was er. De KLM groep stond al op ons te wachten en ook de reisleider. Nadat de groep kompleet was stapten we naar buiten en oh wat was het warm om 1 uur in de nacht. Na 10 minuten lopen liep het zweet aan alle kanten. Na een uur kwamen we aan in het hotel, daarna gingen we nog even wat drinken.

zondag 19 juli
We gaan nu een stadtoer maken door de stad Delhi. En de eerste indruk van de stad was dat het onzettend chaotisch, druk en vies was. We stopten om drie tempels te zien. Ook deze dag was het weer behoorlijk was. Nog nooit heb ik zoveel geweet. Later blek dat het die dag 39 graden was. 's Avonds was de kennismaking met het Indisch eten. Voor de vakantie had ik al besloten om 3 weken vegetarisch te eten. Het eten is lekker.

maandag 20 juli
We zijn vertrokken naar Jaipur. We zijn een uur bezig om de stad te verlaten. DE tad is erg chaotisch, verkeersregels kunnen ze hier niet.Na twee stops komen we aan in Jaipur en jawel hier regent het maar toch is het hier weer erg warm. Ook hier weer wat een chaos het vekeer en wat een mensen. Alles kan en alles mag. We zien hier koeien op straat liggen, varkens lopen rond en wat is het smerig overal ligt huisvuil. 's Avond gaan we bij het hotel eten en nog even kaarten.

dinsdag 21 juli
Ve gaan een tochtje maken naar een fort. Een mooi attractie ook nu is het weer heel warm maar je begint er nu aan te wennen of ik kan beter zeggen je kunt er beter mee omgaan. Vroeg in de middag gaan we weer terug en zitten 's middags nog even aan het zwembad. 's Avonds gaan we met de hele groep naar een Bollywood film. Bij aankomst in de bisoscoop worden wij als toeristen bekeken en foto's van ons gemaakt. Ze hebben blijkbaar nog nooit een westerling gezien. Wij zijn nu de atractie. Het is een prachtige voorspelbare film met zang en dans en ongeloofelijk vel nep. Na afloop lopen we weg en weer worden we bekeken door de Indisch. Terug naar het hotel gaan we met de Tuk Tuk, wat een ervaring door het drukke verkeer van Jaipu.

wordt vervolgd...